Toyarmet

2010/10/17

|
Efenim değiştirilmeye ve karıştırılmaya ne kadar da müsaitti aslında ismi. Ama ne değiştirebiliyor ne de karıştırabiliyordum, dilimi bile sürçtüttüremiyordum. 
Fatma'ya yatma, Kemal'e kalkma, Murat'a Osman diyen ben , Çiğdem'e Çiğdem diyordum. Bu yüzden kıza nefretle bakıyor ve bu bakışımın O'nu cezbetmesine aldırmadan  merdivenden çıkarken ya da  inerken yanımdan hiç eksik etmediğim çelmemi kınından kendimi zıvanadan çıkarıp ( değişik bir fizyolojim var: Çelmem kınında ben zıvanada yaşıyorum. Bir de küçükken yerde sini dediğimiz ufo benzeri zamazingoda yemek yerken ayağımı enseme koyar, ellerim nerde diye anneme sorar, ablamın saçlarını gözlerinin önüne getirip, gözlerini saç tellerinin ucuna odaklayarak şaşılaştırdığı o mistik, o hüzünlü, o amacına uygun duruşunu izlerdim. Kırıklarını koparırdı ve benden her defasında kırık not alırdı..) Kötü bir parantez içi muhabbet oldu ama kim takıyor ki.
Nerde kalmıştık : "... kendimi zıvanadan çıkarıp" Çiğdem'e, merdivenden çıkarken sunduğu manzaranın hatrına dokunmayıp, inerken acıma hissi alınmış sivrinek gaddarlığı ile çelmeyi takmak, O 'nu düşürmek, "düşene tekme düşene tekme" diye pöykürmek, daha sonra soyunarak sınıfa koşup tırnaklarımı kara tahtaya sürterek Pinhani'den "ben nasıl büyük adam olucam ? " şarkısını çalmak istiyordum .
Ama yapamadım.
Ve O'ndan sonra hiç kimsenin adını değiştiremedim. Herkese gerçek ismi ile seslendim, seslendikçe dellendim, dellendikçe darlandım, darlandıkça Rober Hatemo 'yla sallandım. O oturdu ben ittim, ben oturdum O'nu ittim.
görüş açısına takılan "oturdum O'nu" 
Çiğdem'e Çiğdem dediğim yılların üzerimde bıraktığı etki ismimi mahkeme kararı ile değiştirme talebi oldu. Toyarmet olsun istiyordum. Kimse ilk duyduğunda anlayamasın. İçinde biraz Ahmet biraz Tugay, ucundan Muharrem kenarından Sami, kıyısından Arda köşesinden Samet, berisinden Hayrettin gerisinden Ayziyah Tamıs fazla kurcalama, yuh falan deme. diğerlerinin çıktığına inandın da buna mı şaştın ? Bakınız: "Nasreddin Hoca kazan hikayesi"  Zorlarsan çıkar işte. Herş eyi benden bekleme az çaba göster..)  Nerde kalmıştık: " ....gerisinden Ayziyah Tamıs" barındırsın istiyordum. Hala istiyorum. İsticem. (istesem isteyeceğim de yazabilirim) 

NOT = bu bir deneme yazısı idi . Denenmiş ve kaldırılmıştı . Özel bir istek üzerine ufak düzeltmeler yapılarak tekrar dahil olmuştur  . Hikayenin başı kıçı yok . Hayal gücünü sok devreye. ( M.A.S. )

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lanet olası | Kimsin sen

Fotoğrafım
Yay gibi eğri olaydım elde tutarlardı beni... Ok gibi doğru olaydım elden atarlardı beni...

Şeytanın ışığı seni buraya getirdi!

Ne istediğini biliyorum.

Sana bir muska vereceğim.

Kaderini değiştirecek.

Bunu takarken kimseyi becerme..

Yoksa ölürsün!


benlen ıletişime geç

akinsaglam@yahoo.com

Serseriler

sıkça okunanlar

bunlar iyi bunlar

 

bal dudaklarını yirim

üstad Andy Mckee

hastasıyım