Evcil Karınca

2010/11/03

|
Evde kedi köpek beslemeye pek meraklıyız.
su içen karıncaya yılan bile ellemez
Olabilir, normaldir, bunlar bir şey değil. Evde yılan besleyen var. Fare besleyen var, ama farkında olmadan, evi temizlemeyerek, peyniri ortada bırakarak falan değil. Bile bile, kafeste fare besleyen var! Kanımca fare, yılan falan lüzumsuz ve sevimsizdir. Evde olmaz. Balık ve kuş ise çok daha fuzuli hayvanlardır. 
Kuş sürekli gürültü yapar ve halinden mütemadiyen şikâyet eder. Nasıl şikâyet etmesin, altın kafese koymuşlar vatanım demiş, böyle nankör bir hayvandır. Besle, büyüt, aman da aman yap, kafesi 14 ayar kaplat, hâlâ "vatanım"! 
Balık zaten hayvan değil. Yani bitkiden biraz daha gelişmiş bir organizma. 6 saniyede bir sahip ve ev değiştirebilir, çünkü bir öncekini hatırlamaz. Ne gibi bir sevgi bağı bekliyorsun? 
Kanımca kararımca evde beslemeye en uygun hayvan, bu konuda son derece haksızlık edilen karıncalardır.
Karıncalar mevsimlik, devremülk sistemiyle bahar ve yaz aylarında aileler halinde gelir, mutfağa yerleşirler. Dikkat ediniz cins kedi köpeklerin, hatta balıkların bile dolarla satıldığı bir ortamda karınca bedavadır. Ama her şeyden önce temiz hayvandır, yani kediye temiz temiz derler, sonra tuvaletini falan temizlersin, iğrenç. Karınca hakikaten temiz hayvandır. Tuvaleti kokmaz, hatta görünmez, tüy dökmez, pırıl pırıldır. Son derece de masrafsızdır, ortada bıraktığınız ekmek kırıntılarıyla bütün koloni doyar. Küçük ve sempatiktir, zekidir, çalışkandır. Hastalanmaz, veterinerle uğraştırmaz. Çok da düşüncelidir, yanlışlıkla veya hunharca öldürülmüş arkadaşlarının yerine hemen yenilerini koyar ki eksikliğini hissetmeyin diye. Kış geldiğinde de her seviyeli ilişki gibi, işi tadında bırakır, çeker gider.

Karıncanın üzerine evcil hayvan tanımam. ( G.B. )

6 yorum:

negzel dedi ki...

çok haklısın:)çok mantıklı:)

Li'l iL dedi ki...

dimi efenim dimi ya :)

crazywomenrosemary dedi ki...

Emin ol ben bu işi İstanbul daki evimizde denedim.Apartmanın ilk katında olduğumuzdan baharda ilk bize merhaba dediler..kendilerini salonda ağırlamak istemediğim için arka odada onlara yer gösterdim.onları çitos ve mısır gevreğiyle ağırladım..bu yüzden oradan alışverişi hallettiler..iyi de oldu onlar ayağımızın altında dolaşmadılar en azından..biz de eşya kolileme işine başladık..

Jove. dedi ki...

haklı olabilirsin "belki" ama beni köpek beslemeye devam etmekten alıkoyamadı bu yazı :)

Li'l iL dedi ki...

:))

Adsız dedi ki...

yaa dururp dururken ortalıkta yapmıyacaksın bi akvaryum al toprak doldu (üstü kapı olan bi cam kafes ne kadar ince olsa deha iyi karıncalarını daha fazla görürsün) ona doldurcan karıncaları ona atıcan çitoslarını.

Neyse ben belgeselde karıncaların evcil hayvanlarının olduğunu gördüm ama bulamıyorum yaa off

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lanet olası | Kimsin sen

Fotoğrafım
Yay gibi eğri olaydım elde tutarlardı beni... Ok gibi doğru olaydım elden atarlardı beni...

Şeytanın ışığı seni buraya getirdi!

Ne istediğini biliyorum.

Sana bir muska vereceğim.

Kaderini değiştirecek.

Bunu takarken kimseyi becerme..

Yoksa ölürsün!


benlen ıletişime geç

akinsaglam@yahoo.com

Serseriler

sıkça okunanlar

bunlar iyi bunlar

 

bal dudaklarını yirim

üstad Andy Mckee

hastasıyım