Hem vampirsin hem de geveze !!

2010/11/02

|
Efenim yaptığım (yapmasan keşke denilen) araştırmalar, meyve sineklerinin kendilerini koruma konusunda insanlardan üstün olduklarını ortaya çıkardı! Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü, sanırım bol vakit ve bilime ayrılan bol kaynağın da desteğiyle, sineklikle ezilmeye çalışan meyve sineklerinin konu edildiği bir dizi deneyimi filme çekmiş. Filmler incelendiğinde sineklerin sıçramadan çok önce tehdidin yerini hesapladıkları ve bir kaçış planı geliştirdikleri ortaya çıkmış. Sineklerin tehdidi algılaması ve sonraki hareketleri yaklaşık 200 milisaniyede oluyormuş. Hesaplamalarıma göre sinekler, tehdit algılamada, yaz ayında sıcaktan muhallebi kıvamına gelmiş bir tatilciye göre 7 milyon 200 bin kat daha hızlı... Ki balkonda bir tabak incirin çevresine üşüşmüş meyve sinekleriyle yaptığım kişisel deneylerimde de buna yakın sonuçlar çıktı. Yani elimde sineklik, plaja inip otel müşterilerini haklamaya çalışsam, 15-20 tanesini rahat indirirdim. Meyve sineklerinde, başarı oranım 20'de bir bile olmadı. Yaz ayında bahçeye bağa yayıldıysanız, mikrokozmosla haşır neşir olacaksınız, kaçınılmaz. Meyve sinekleri, belki gen haritasının yakınlığıyla ilgili bir zaaftır, herhalde kan çektiği için, çok sinirimi bozmuyor. Beni illet eden, kovulduğunda gitmeyen küçük kara sinekler... Meyve sinekleri ne kadar gururlu, çekingen ve haysiyetliyse, bu kara sinekler de o kadar onursuz ve görgüsüz. Akşamdan kalma gibi davranıyorlar, sanki hem kafaları iyi hem de yorgunlar. Savuşturmak yetmiyor kaçmaları için, illa fiziksel temas gerekiyor. Sivrisineklerden bahsetmiyorum bile. Onlar sinek dünyasının en aşağılık milleti... Geldin geceyarısı, kanımı içeceksin, bari bir sus! Hem vampirsin hem de geveze, ne diyeyim ki sana? Börtü böceğin arasında favorim, örümcekler ve arılardır. Öldürmem, öldüreni de sevmem. Bu iki hayvan, bana doğanın gerçek parçaları, asil elemanları gibi gelir. Korunması gereken, değerli, faydalı, estetik. Örümcek ve arı, mikrokozmos dünyasının mimari harikalarıysa, kara sinekler, hamamböcekleri, kırkayaklar, gecekondularıdır kanımca!  ( G.B. )

4 yorum:

crazywomenrosemary dedi ki...

Sevgili Lİ'lİL ne kadar bilimsel çalışmışsın..Sivrisinek eylem analizine gözlerimden yaşlar gelinceye dek gülerken sana da "SENİ DE GÜLDÜRSÜNLER EMİ?" diye dileklerde bulundum..iyi ki uğramışım sana :))

Li'l iL dedi ki...

efenim teşekkür ederim, sizin yorumlarınıza bayılıyorum ben..

NzN dedi ki...

hele o sivrisinekler yok muu!!! uykunun en tatlı yerinde kafa şişirirler uyuz uyuz!!bi de benim kanıma da tenezzül etmez bunlar, gıcık gıcık uyandırdıkları ile kalırlar!

femida dedi ki...

çok güldüm sivrilerin ağzının payını vermişsin:) bari bi suus:D ya asil mi bilemem de arıdan da örümcekten de hiç mi hiç haz etmem hele de yazın balkonda kahvaltı keyfimi arıdan kaçıp saklanma işkencesine çevirdilermi babama onları öldürmesi için yalvarırım,çoğunun sonu da bal veya recel tabagının içinde can çekişerek geberme seklinde olur:D yaşasın babamı seviyorum kahramanım benim:))

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lanet olası | Kimsin sen

Fotoğrafım
Yay gibi eğri olaydım elde tutarlardı beni... Ok gibi doğru olaydım elden atarlardı beni...

Şeytanın ışığı seni buraya getirdi!

Ne istediğini biliyorum.

Sana bir muska vereceğim.

Kaderini değiştirecek.

Bunu takarken kimseyi becerme..

Yoksa ölürsün!


benlen ıletişime geç

akinsaglam@yahoo.com

Serseriler

sıkça okunanlar

bunlar iyi bunlar

 

bal dudaklarını yirim

üstad Andy Mckee

hastasıyım