14 Şubat ....

2011/01/30

|
Eeee 14 Şubat da geliyor ha? 
Kırmızı kalpler, pahalı güller, restoranlarda el ele çiftler günü! 
Kazık kadar kadınlara oyuncak ayılar, çikolatalar alınacak, afrodizyak yemek tarifleri verilecek, aşk konusunda yazılar yazılacak, çiftlerle röportaj yapılacak, yılın en büyük aşkları seçilecek falan filan.
Aşk güzeldir. 
Ama bilim, acımasızdır, serttir, gözünün yaşına bakmaz, oyuncak ayıya kanmaz! 
Uzmanlar (belki de 14 Şubat'ın kalpli hediyeliklerinden ve kırmızı güllerinden fenalık geçiren uzmanlar!) aşkın beyinsel kimyasını araştırmışlar! 
"Sırılsıklam aşık" denekler, MR yani manyetik rezonans makinesine sokulmuş ve onlara iki fotoğraf gösterilmiş.
Biri aşık oldukları kişinin, diğeri tanımadıkları birinin fotoğrafı. 
Bütün deneklerin beyinlerinde aşık oldukları kişinin fotoğrafını görünce "dopamin" salgısı artmış! 
Dopaminin doğru dozu büyük bir enerji, neşe, dikkat yoğunlaşması ve ödül kazanma motivasyonu yaratırmış! Yani "Aşığım, uçuyorum, okyanusu geçerim, kıtaları aşarım" deliliğini yaratan, karşı tarafın uzun kirpikli mavi gözleri değil, dopamin! 
Bir başka sonuç: Karasevda tabir ettiğimiz, dağları mağları deldiren, "Ya benimsin ya toprağın" dedirten "acı veren" aşklarla, obsesif kompulsif bozukluğun kimyasal profilleri birbirine çok yakın çıkmış! 
İki grupta da serotonin düzeyi "normal" insanlara göre yüzde 40 düşük! Yani kara sevda bir tür psikolojik bozukluk! 
İkinci tür, genellikle daha heyecansız, daha az yorucu, sakin, "Karıma 27 yıldır aşığım" türü sevdalarda ise başka bir kimyasal bulunmuş: Oksitosin. Bağlılık duygusunu arttıran bir hormon! Bazı hayvanlarda daha çok bulunduğu için bu hayvanlar tekeşli olurmuş. Örneğin çayır sıçanları! 
Eğer bilim adamlarının bu acımasız açıklamalarından keyfiniz kaçmadıysa, ve 14 Şubat hala size bir şey ifade ediyorsa, sevgilinize hediye almak için iki haftanız kaldı, hatırlatırım!

( bu sene oyuncak ayı yerine, tartışmalarınız esnasında sevdiceğinize en çok yakıştırdığınız hayvanları almanızı öneririm. pek bi ormantik çok bi manidar olur. misal; kızlar oyuncak öküz alsın, erkekler oyuncak yılan ! )

10 yorum:

hayatbirkutuçikolatagibidiryeğeN!! dedi ki...

oyuncak yılan ??

Li'l iL dedi ki...

evet, yılan.

crazywomenrosemary dedi ki...

"Bu sene oyuncak ayı yerine, tartışmalarınız esnasında sevdiceğinize en çok yakıştırdığınız hayvanları almanızı öneririm. pek bi ormantik çok bi manidar olur. misal; kızlar oyuncak öküz alsın, erkekler oyuncak yılan ! )"

AYOL! realist olunur da bu kadar da olunmazki canım.. sana ALEMSİN VALLA diyeceğim..güzel bir pazar sayende yine güldürüyorsun.Tüketim toplumu olduk çıktık..ama en iyisi senin dediğini yapmak..hah hayt bea! kesin oyuncakçılar sıkıntı çekecekler acaba üretime şimdiden geçilse mi? *YILAN * AYI .*ÖKÜZ *KAKTÜS vb (kaktüs çiçekçilerin kapsam alanıydı sahi....;))

Li'l iL dedi ki...

koca yazı bir kenara itilir şimdi, oyuncak yılan ön plana çıkar :)

crazywomenrosemary dedi ki...

"Bütün deneklerin beyinlerinde aşık oldukları kişinin fotoğrafını görünce "dopamin" salgısı artmış!
Dopaminin doğru dozu büyük bir enerji, neşe, dikkat yoğunlaşması ve ödül kazanma motivasyonu yaratırmış! Yani "Aşığım, uçuyorum, okyanusu geçerim, kıtaları aşarım" deliliğini yaratan, karşı tarafın uzun kirpikli mavi gözleri değil, dopamin!
Bir başka sonuç: Karasevda tabir ettiğimiz, dağları mağları deldiren, "Ya benimsin ya toprağın" dedirten "acı veren" aşklarla, obsesif kompulsif bozukluğun kimyasal profilleri birbirine çok yakın çıkmış!"

Sevgili Li'l iL tam da aşık olsam da,biri bana yılan hediye etsin felan diye düşünüyordum..

yazında ki "ya benimsin...".kısmı var ya hemen vazcaydım.." neme lazım" dedim, az aşım ağrısız başım...

fem!da dedi ki...

puhhahaa çokkk iyi olmuş bu yazı resmen çok beğendim genç, vallahi bu kara sevdanın psikolojik bozukluk oldugunu ben gördüm yaşadım, bildigin hasta o insanlar yahu.
ya nasıl mıç mıç bir gün şu 14 şubat,tepe tüylerim tiken tiken oluyor duyunca bile..ben baştan dedim kardeşim ben sevmiyorum hediye almayın almam habernz ola diye:D gereksiz günler gereksiz insanlar topluluğu, son bir sey daha,kocaman kadınlara da peluş ayı alınmaz ki arkadaşım yaa aşın bunları artık!! erkeklere duyrulur

fem!da dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Li'l iL dedi ki...

var var yeni yazım, 7 mart'ta yayınlıcam. haliyle konu kendisini ele verdi dimi :)

femlemne dedi ki...

7 mart geçeli kaç gün oldu??? he sorarım sana kaç gün oldu ? sorumsuz kişilik hemen yaz hemen!!!

crazywomenrosemary dedi ki...

mart değil nisan oldu...hadi arkadaşım şu yazını merak ettim..

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lanet olası | Kimsin sen

Fotoğrafım
Yay gibi eğri olaydım elde tutarlardı beni... Ok gibi doğru olaydım elden atarlardı beni...

Şeytanın ışığı seni buraya getirdi!

Ne istediğini biliyorum.

Sana bir muska vereceğim.

Kaderini değiştirecek.

Bunu takarken kimseyi becerme..

Yoksa ölürsün!


benlen ıletişime geç

akinsaglam@yahoo.com

Serseriler

sıkça okunanlar

bunlar iyi bunlar

 

bal dudaklarını yirim

üstad Andy Mckee

hastasıyım